مقایسه موتور گیربکس و گیرلس آسانسور

اگر نگاهی به تاریخ تحولات و نو آوری های صنعت آسانسور داشته باشیم، مشاهده می کنیم آسانسور های گیرلس یا ام آر ال تقریبا از اواخر قرن گذشته حدود سال 1998 توسط کمپانی شیندلر به بازار عرضه شد که بیشتر مخصوص بازار اروپا و آمریکا بود. و چندین سال بعد با تعداد اندک به دلیل قیمت تقریبا دو برابر آن نسبت به آسانسورهای دیگر، و به مرور وارد بازار ایران گردید.

موتور های الکتریکی آسانسور های کششی با توجه به نوع موتور و سیستم کنترل به دو نوع تقسیم می شود.

 

موتور گیربکس ( Geared traction drives)

گیربکس ماشینی است که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده و همچنین برآورده ساختن گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز مصرف کننده به کار می رود.

گیربکس در واقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که بین منبع توان و مصرف کننده توان یک انعطاف پذیری بر قرار میکند.

انواع موتور های گیربکسی به چند بخش تشکیل می شود.

– موتور AC یک سرعته

– موتور AC دو سرعته

– موتور AC با ولتاژ متغیر و فرکانس متغیر

– موتور DC ولتاژ متغیر

موتور گیربکس یا نیروی محرکه به چهار بخش زیر تشکیل می شود:

– موتور الکتریکی

– گیربکس

– فلکه گیربکس

– ترمز الکتریکی

بطور کلی وظیفه گیربکس، تبدیل سرعت بالا که توسط موتور به شافت ورودی اعمال شده و به سرعت پایین که از شافت خروجی به فلکه گیربکسی منتقل می شود .

موتورهای بدون گیربکس Gearless traction drives

اگر نگاهی به تاریخ تحولات و نو آوری های صنعت آسانسور داشته باشیم، مشاهده می کنیم آسانسور های گیرلس یا ام آر ال تقریبا از اواخر قرن گذشته حدود سال 1998 توسط کمپانی شیندلر به بازار عرضه شد که بیشتر مخصوص بازار اروپا و آمریکا بود. و چندین سال بعد با تعداد اندک به دلیل قیمت تقریبا دو برابر آن نسبت به آسانسورهای دیگر، و به مرور وارد بازار ایران گردید.

موتورهای الکتریکی آسانسور های کششی با توجه به نوع موتور و سیستم کنترل به دو نوع تقسیم می شود.

 

 

بالابر گیربکس آسیا برج


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها